Hory, horolezectví, turistika, skialpinismus, rybaření a příroda
Mnoho fotografií na www.horalezhane.rajce.idnes.cz

Höllental, lezení - září 2011

Höllental, lezení - září 2011 - obrázek

Lezení desetidélkové cesty Akademiker v Höllentalu

Parkoviště v Kaiserbrunnu, kde je oficiálně povolené tábořit, je v pátek večer už docela dost zaplněné. Nacházíme malé místečko na kraji u záchodků. Během večera se zbytek parkoviště až neuvěřitelně zaplní. My si u piva užíváme krásné vlahé letní noci a pozorujeme mumraj na tábořišti.

Fotogalerie:

Ráno vstáváme v 6.15 hodin a hned odjíždíme na tři a půl kilometru vzdálené parkoviště pod Gr. Höllental. Tam si uvaříme kapučíno a posnídáme vafle s jogurtem a marmeládou. O půl osmé opouštíme parkoviště a vyrážíme vzhůru za lezením. Nejprve je potřeba se asi půl kilometru vrátit k tunelu, za kterým začíná stezka vedoucí ke skalám. Cesta vede zpočátku pohodlně, později odbočuje chodníček do suti, po kterém dojdeme až k nástupu na cestu Akademiker.  Má deset délek a je dlouhá 395 metrů. Cesta k nástupu nám trvala hodinu, i když průvodce udává hodinu a půl.

Začátek Akademikera začíná traverzem a pak pokračuje komínkem až na docela širokou, ale suťovou polici. Lehčí úseky střídají těžší, ale je to moc pěkná cesta. Expozice je místy taky slušná, ale ty výhledy jsou naprosto dokonalé. Cestou jsou dvě velmi zajímavá místa,  a to průlez oknem, kde je také vrcholové knížka a závěrečný hřebínek uzoučký jako břitva v poslední délce.

Většina štandů je osazena kruhem a tam kde není, tak se dá pohodlně jistit buď přes hodiny nebo o strom. Ostatní jištění je ale sporadické. Sem tam člověk narazí na starou skobu, sem tam se dá vložit friend nebo uložit smyčku.

Lezení jsme si užívali, nikam se nehonili, tak nám cesta nahoru trvala čtyři hodiny. Poslední dvě délky už smažilo sluníčko, tak bylo lezení hodně výživné. Nahoře máme hlad jako vlci, tak něco málo pojíme a vydáme se soutěskou Wachthüttelkamm na sestup dolů.  Nikam se neženeme a kocháme se výhledy. Dolů nám to trvalo přesně jak udává průvodce, a to hodinu a půl.

Vrátíme se na tábořiště, kde si dáme zasloužené pivo a relaxujeme na sluníčku. Oba se taky odvážíme a provedene koupel v ledové vodě řeky Schwarza.

Před večeří se vydáme ještě na malou procházku kolem řeky, která se nakonec protáhne na dvě hodiny. Večer je opět příjemně vlahý a noc plná hvězd.