Hory, horolezectví, turistika, skialpinismus, rybaření a příroda
Mnoho fotografií na www.horalezhane.rajce.idnes.cz

Stránky zdarma

Velikonoční lezení na Peilsteinu - duben 2011

Velikonoční lezení na Peilsteinu - duben 2011 - obrázek

Vydařené velikonoční lezení na skalách Peilsteinu

Čmeláci přece necinkají

Do skal dorážíme oproti původnímu plánu s hodinovým předstihem. Důvodem je parkování. Rozhodli jsme se tentokrát nechat auto na parkovišti v Holschlagu, odkud to do skal není tolik do kopce a navíc je to o dobré půl hodiny blíž.

Je jaro a nejsme ještě pořádně rozlezení, proto volíme naše oblíbené áčko. Do sektoru Y a Z se chystáme už dlouho, ale nikdy se nám tam nezadaří dojít, protože první na raně je áčko, my si tam sáhneme na skálu a dál se už prostě nedostaneme.

V áčku postupně přelézáme skoro všechny cesty na straně, která je blíže Peilsteinhausu. Celkem jich vylezeme 14, z toho Zdenda všechny na prvním, Markéta jich dá na prvním sedm, zbytek leze na druhém konci.

Fotogalerie:

Několikahodinové lezení nás trošku zmáhá, proto se usalašíme na vršku, kde se necháváme nahřívat slunečními paprsky a je nám tak fajn, že skoro usínáme.

Pak ještě chvíli lezeme a kolem 17. hodiny začínáme balit a sestupovat zpět na parkoviště.

Cestou do kempu nám něco cinká vzadu v kufru a nemůžeme přijít na to, co to je. Když zastavíme, tak z auta vyletí pučmeloun. „Tak čmelák tam cinkal,“ radostně zahlásá Markéta. Zdeněk se zhluboka nadechne a obrátí oči v sloup: „čmeláci přece necinkají.“

V kempu na měkké travičce tradičně vegetíme a plánujeme cesty na druhý den.

Vylezeno: A1, A2, A3, A5, A8, A9, A10, A12, A14, A15, A16 a A17.

Se šrotem je lepší chodit na ryby než do skal

Ráno raničko svítí nám sluníčko a tak už po sedmé hodině snídáme. Den začíná skvěle a zvesela. Za to ve skalách už to taková paráda není. Tedy pro Markétu. Zdenda si zaleze více než dobře.

Lezení zahajujeme cestou, která začíná v komíně. Zdenda ji bez problémů vytáhne, za to Markéta se v ní pořádně vycuká a do lezecké pohody se tento den už nedostane. Hned v úvodu Markéta bojuje s nástupem, párkrát se praští do hlavy (ještěže má přilbu) a když konečně nastoupá první metry, ujede jí noha a ona se houpe v komíně. Chce to vzdát, ale Zdenda ji povzbuzuje, tak to přece jen zkusí. Nějakým záhadným způsobem – nohama zapřená o jednu stěnu, zadkem o protější a pomalu se sune vzhůru, se najednou ocitne hlavou venku na slunci, za to úplně blbě. „Otoč se, takhle to dál nepůjde,“ volá Zdenda z vršku skály. „To vím taky, raději mi řekni jak?,“ značně nervozně odfrkne Markéta, ale přece jen se jí otočit podaří. A že to nebylo nijak těžké. K vršku se nakonec dostane také, ale psychicky je v háji. Další cestu vzdává. Za to Zdenda si dá hned dvakrát Oldtimer a hodnotí ji, že je sice hodně oklouzaná, ale hezká.

Pak se přesouváme z ačka na béčko a postupně lezeme další cesty. Vylézáme B3 a B4 a pak se hladoví vrháme a svačinku. Velmi oblíbené a hezké cesty B1 a B2 nemůžeme přeskočit a v horní části se napojujeme na závěrečnou část Gamsecgratu, kterou vylézáme až a vršek.

Na závěr se přesouváme na rampu, odkud Zdenda leze dvakrát B37 a pak si oba dáváme čtyřkovou B35, na jejímž konci plynule navážeme opět na Gamsecgrat a jeho levou částí dolézáme na vršek.

Pak už toho máme zase dost, tak zabalíme věci a přejedeme do kempu. A Zdenda rozřeší další záhadu – a to, proč má pořád všechny věci špinavé. Minulý týden se mu v batohu vysypal kukuřičný šrot a on batoh jen tak zlehka vyklepal. Pak na to zapomněl a teď se divil, od čehože pořád má špinavé věci.