Hory, horolezectví, turistika, skialpinismus, rybaření a příroda
Mnoho fotografií na www.horalezhane.rajce.idnes.cz

Stránky zdarma

Lezení s dětmi na Peilsteinu - červen 2011

Lezení s dětmi na Peilsteinu - červen 2011 - obrázek

Lezecký výcvik dětí byl úspěšný. Všichni tři lezli jako draci a dařilo se jim

Ve složení Zdeněk, Markéta, Kryštof, Hanička a Štěpán v 16 hodin vyjíždíme z Olomouce směr Peilstein. Některé děti ještě nebyly v Rakousku, tak se po přejetí hranic baví tím, že se snaží číst rakouské nápisy. Do kempu přijíždíme po třech hodinách jízdy. Leopold nás ubytuje na našem oblíbeném místě „unter Baum“. Po večeři a sprše se děti odeberou na trampolínu, kde blbnou a blbnou, dokud jim síly stačí.

Pak jim ještě chvíli dáváme lekci uzlování a správného se navazování. Večer si pak zahrajeme hru, při které vždy jeden odejde, druzí se domluví, co bude hádat a pomocí otázek, na které se dá odpovědět pouze ano – ne, se snaží přijít, co si ti druzí vymysleli.

Fotogalerie:

Úderem čtvrt na sedm se ze stanu dětí začnou ozývat první výkřiky. „Pepin“ Kryša vypráví hlasitě na celý kemp nějakou úžasnou historku. Zdenda v druhém stanu tiše prohlásí: „Nesmíme jim otevřít stan,“ tak existuje alespoň malá šance, že Kraken nevzbudí celý kemp. O tři čtvrtě na sedm už Kraken nemá ve stanu stání a halasně se dere ven. Nezbude nám, než vylézt taky a hladové krky nakrmit. Pak se pomalu sbalíme a vyrážíme do skal.

Začínáme v sektoru A na nejkratších cestách. Markéta jim vytáhne A10 (2) a všichni tři postupně dolézají za Markétou a pak dle pokynu slaňují. Postupně přelézají ještě A9 (2-) a A8 (2-). Pak jim Zdenda vytáhne A3 (2x). Všichni tři ji s menšími či většími problémy přelezou. Někteří zapojují při lezení i jiné části těla, než se obvykle při lezení používají. Na vršku, odkud je krásný rozhled na druhou stranu, svorně zahlásí „Tý jo“. Ale do slanění se jim nechce, tak je nepřemlouváme a spustíme je.

Markéta jim následně vytáhne A2 (2). Na první pohled se jim zdá těžké, ale nakonec se do ní pustí všichni. A na výšku si zřejmě pomalu zvykají, protože tentokrát spustit nechtějí. Jsou rozhodnuti slanit a tak také učiní.

Další na řadu přichází hrana A1(3). Moc se jim líbí a hodnotí ji jako druhou nejhezčí cestu dne.

Vracíme se zpět ke kratším cestám v sektoru A, kde se v cestě A13 (3) učí vzájemně jistit. Krátké cesty A8, A9 a A10 si pak vytahují na prvním.

Čas mezitím pořádně pokročil, tak jsme se rozhodli, že je vezmeme na Gamseckgrat 2+. Třídélkovou vyhlídkovou cestu, která by pro ně mohla být něco jako třešnička na dortu. První délku nakonec vynecháváme, protože by byl problém hodit lano dolů. Začínáme tedy druhou délkou. Lezeme všichni společně. Z cesty jsou děcka nadšená. V horní pasáži jim dáváme na výběr, zda-li chtějí lézt plotnou za 3+, nebo komínkem za 2+. Jsou pro komínek.

V 17.15 to ve skalách balíme a vracíme se zpět do kempu.

Trio zatoužilo spát pod širákem, tak jim to dovolujeme. Ve dvě v noci je ale budíme. Musí zalézt do stanu, protože začíná drobně pršet.

Ráno je zataženo, ale neprší. Všechno sbalíme a vyrážíme opět do skal. Dnes se musíme vrátit domů, takže ve skalách budeme jen asi čtyři hodiny. Začínáme v sektoru B. Zdenda jim vytáhne B (2+) a B (3+). Strašně ale na béčku fouká, tak po těchto dvou cestách scházíme do éčka, kam jsme měli v plánu stejně jít. Cesta E7 Schwarzesteinensteig (3) je hezká a dlouhá 18 metrů. Všichni tři se do ní radostně pustí a dokonce i všichni slaní. Pak už toho ale mají kluci dost. Vracíme se zpět k autu a děláme ještě krátkou zastávku v áčku. Chceme zkusit loch, ale nějaká dobrá duše tam vykonala potřebu. Tak lezeme už jen s Háňou Oldtimer. Pak už balíme a Zdenda neradostně zjišťuje, že hovno rozšlápl.

A to je naše rozloučení se skalami. Doufáme, že hovno nám přinese lezecké štěstí.