Hory, horolezectví, turistika, skialpinismus, rybaření a příroda
Mnoho fotografií na www.horalezhane.rajce.idnes.cz

Rychlebské hory – Smrk – říjen 2011

Rychlebské hory – Smrk – říjen 2011 - obrázek

Výšlap na nejvyšší vrchol Rychlebských hor – Smrk

Sobotní ráno je za oknem jako malované. Co z toho plyne? Že je ideální čas vyrazit někam na hory. Při snídani rychle mrkneme do mapy a vybíráme nejvyšší horu Rychlebských hor – Smrk. Nikdy jsme tam ani jeden nebyli, takže prozkoumáme novou část.

Fotogalerie:

www.horalezhane.rajce.net/Rychlebske_hory_-_Ostruznik,_Smrk,_Paprsek_-_rijen_2011

Jako výchozí bod volíme Ostružnou, odkud jdeme po zelené značce směrem na Ostružník. Tam se cesta rozdvojuje. My se rozhodli jít přes Petříkov, takže nastoupané metry zase ztratíme a sklesáme dolů do horského střediska. Celou dobu je docela chladno – počasí je úplně jiné než u nás na Hané. Je zataženo a vypadá, že každou chvíli spadne nějaká ta kapka.

Z Petříkova jdeme po pohodlné cestě až na Brousek. Cesta je ideální pro cykloturistiku.

Z Brousku pokračujeme pořád vzhůru až dojdeme na Smrk. Tedy přesněji těsně pod Smrk. Vrchol je kousíček dál a nechodí se na něj.

Na „vršku“ je turistický přístřešek a hraniční kámen. Stýká se tu historická hranice Moravy, Slezska a  Kladska. Zhruba metr a půl na námi můžeme pozorovat hranici  mrazu. Stromy, jeden vedle druhého, jsou od této výšky ojíněny.

Zpět se nevracíme stejnou cestou. Chceme to vzít přes Paprsek, kde si plánujeme dát polévku. Během sestupu si na ni děláme hlad. Markéta celou dobu básní, že by si nejraději dala česnečku nebo zelňačku. A jaké překvapení – na jídelním lístku je gulášovka a zelňačka. Bez váhání si oba dáváme vynikající zelňačku, kterou zapijeme jedním Šeráčkem. Pak už se vracíme zpět. Mraky se trošku roztrhaly, tak občas svítí i sluníčko a je vidět jesenický hřeben.

U Ostružníku se napojíme na stejnou cestu, jakou jsme šli nahoru, takže posledních dva a půl kiláčku jdeme stejnou cestou.