Hory, horolezectví, turistika, skialpinismus, rybaření a příroda
Mnoho fotografií na www.horalezhane.rajce.idnes.cz

Stránky systému Webgarden
Stránky zdarma

Rottenmanské Taury - červen 2006

Trek Rottenmanskými Taurami přes vrcholy  Stein am Mandl (2043 m), Seegupf (2011 m), Diewaldgupf (2125 m), Moserspitz (2230 m), Hochheide (2363 m) a Dreistecken (2382 m)
Do Rottemannu přijíždíme v jednu hodinu v noci. Na kraji městečka v malém háječku stavíme stan a honem jdeme spát.

23. června

Dopoledne nám chvíli trvá, než se vykodrcáme a pobalíme, takže směr Rottenmanner Hütte nabíráme až o čtvrt na jedenáct. Na chatu přicházíme po čtyřech hodinám volné chůze. Zvlažujeme se pivem a za hodinku pokračujeme dál ke Globukensee. Malebné jezero se nachází jen půl hodiny chůze od chaty. Na břehu jezera si vaříme oběd a vybíráme příhodné místo pro stan.

O půl páté se na lehko vydáváme na blízký vrchol Stein am Mandl (2043 m). Kousíček cesty je zabezpečen ocelovými lany. Na vrcholu bohužel nesetrváváme nijak dlouho, protože se blíží bouřka. Po našem návratu k věcem se koupeme v jezeře, vaříme si večeři a pak se odebíráme na chatu na pivo. V 21 hodin už ale ležíme oba zachumlaní ve spacácích a těšíme se na další den.

24. června

Ráno vyrážíme už brzy – o čtvrt na sedm. Nejprve docházíme do sedla Glukonesattel (1890 m) a pak pokračujeme přes vrcholky Seegupf (2011 m), Diewaldgupf (2125 m), Moserspitz (2230 m), Hochheide (2363 m) a Dreistecken (2382 m). V sedle mezi Dreisteckenem a Sonntagskarpitze musíme změnit plán. Původně jsme chtěli pokračovat přes Gr. Bösensten až k jezeru Geissrinksee. Markétina achilovka však mění plán. Čeká nás tak dramatický sestup k jezeru Gefronersee (2076 m). Je potřeba sejít hodně prudkým sněhovým svahem. Trošku nám to dá s velkými batohy zabrat. Pak už pokračujeme příjemným chodníčkem směrem k Edelrautehütte (1725 m). Cestou nás chytá silná bouřka. Dřepíme v kleči a děkujeme achilovce, že kvůli ní jsme nepokračovali dál. Honící se mračna ze sedla nebyla vůbec vidět a my bychom se asi v době bouřky pohybovali někde kolem vrcholu Gr. Bosensteinu.

Od chaty odcházíme mizerně značeným chodníkem do vesnice Hohentauern (1274 m), kde se rozhodujeme cestu ukončit. Už za stmívání jsme se doplazili na autobusovou zastávku v Hohentauernu. Žádný autobus však nejel. Po chvíli stopování nám zastavuje s malým autíčkem rakouský pár, který nám nejenže nabídne odvoz a nacpe naše batohy do malého kufru, ale zavezou nás až k našemu autu v Rotenmannu. Ještě jednou jim díky.

Spíme na stejném místě jako první noc.